Bilingual Advisory Committees (BACs)

BAC Logo

The mission of HSA Southwest BAC

Empower parents of English learners (EL) to participate in their students' education and advocate for the academic, social, and cultural development of all EL learners.

Click on the link "To learn more about the BAC.”

Every school implementing a state-mandated Transitional Bilingual Education (TBE) Program is required to form a Bilingual Advisory Committee (BAC), according to the Chicago School Reform Act. The BAC is structured as follows: a president, a vice-president, a secretary, two representatives (one representative and one alternate representative), and a student enrolled in a program for ELs ​(high school only). The BAC aims to help parents of ELs develop leadership skills for effective participation in schools and to advocate for the academic, social, and cultural development of all ELs.

For more information, please contact:

Paola Bonilla M.Ed.

ESL/Bilingual Coordinator, 

Horizon Science Academy Southwest Chicago

5401 S. Western Avenue Chicago, IL 60609

(O) 773-498-3355 X142 | (D) 312-883-4062

It is important that all EL parents are informed about the challenges and opportunities that their children's education presents in the context of bilingual instruction. The goal of the BAC is to help parents of ELs develop leadership skills for their effective participation in school and to advocate for the academic, social and cultural development of all ELs.

Office of Languages ​​and Cultural Education (OLCE)


Parent Resources: 

https://www.isbe.net/Pages/Resources-for-Families-of-English-Learners.aspx

https://docs.google.com/a/cps.edu/viewer?a=v&pid=sites&srcid=Y3BzLmVkdXxrY3xneDo0YTM0OTZmMGY5YzBkYTlm

Comité Asesor Bilingüe (BAC)

Empoderar a los padres de los estudiantes de inglés para que participen en la educación de sus estudiantes y abogar por el desarrollo académico, social y cultural de todos los estudiantes de EL.

Haga clic en el enlace "Para obtener más información sobre el BAC"

Cada escuela que implementa un Programa de Educación Bilingüe de Transición (TBE) requerido por el estado debe formar un Comité Asesor Bilingüe (BAC), de acuerdo con la Ley de Reforma Escolar de Chicago. El BAC está estructurado de la siguiente manera: un presidente, un vicepresidente, una secretaria, dos representantes (un representante y un representante suplente) y un estudiante inscrito en un programa para estudiantes EL (solo en la escuela secundaria). El objetivo del BAC es ayudar a los padres de estudiantes EL a desarrollar habilidades de liderazgo para una participación efectiva en las escuelas y abogar por el desarrollo académico, social y cultural de todos los estudiantes EL.

Para más información por favor comunicarse con:

Paola Bonilla M.Ed.

ESL/Bilingual Coordinator, 

Horizon Science Academy Southwest Chicago

5401 S. Western Avenue Chicago, IL 60609

(O) 773-498-3355 X142 | (D) 312-883-4062

Es importante que todos los padres de EL's estén informados acerca de los desafíos y oportunidades que presenta la educación de sus hijos en el contexto de la instrucción bilingüe. La meta del BAC es ayudar a los padres de EL's a desarrollar habilidades de liderazgo para su participación efectiva en la escuela y para abogar por el desarrollo académico, social y cultural de todos los EL's.

Oficina de Idiomas y Educación Cultural (OLCE)

Guarde las fechas de las juntas del año escolar 2022-2023:

Todas las juntas son en persona en la escuela a las 8:30 A.M.

septiembre 

15

2022

octubre

27

2022

diciembre

08

2022

Marzo

23

2023

Mayo

11

2023